O miscare a tinerilor din Noua Zeelanda inspira muzica ce adreseaza probleme sociale
26 august 2021Conferinta R D Congo promovarea femeilor
1 septembrie 2021„Prin prisma demnității umane”: BIC analizează rolul mass-media în promovarea unității
BIC NEW YORK, 27 august 2021, (BWNS) – Un grup de jurnaliști au fost reuniți recent de Comunitatea Internațională Bahá’í (BIC) pentru a explora modul în care munca organizațiilor media și a lucrătorilor în domeniu poate conduce la rezultate constructive sau discordante și să ia în considerare rolul pe care mass-media îl poate juca în contribuția la progresul societății.
În cuvintele de deschidere, Saleem Vaillancourt, moderatorul evenimentului, a declarat: „Poveștile pe care le spunem modelează lumea în care trăim.”
„Mass-media poate contribui la crearea consensului, construirea unității, generarea de cunoștințe și de înțelegeri împărtășite și, prin aceasta, poate ajuta oamenii să găsească soluții durabile și eficiente problemelor cu care se confruntă.”
Domnul Vaillancourt a citat un pasaj din scrierile Bahá’í despre funcția pe care o are mass-media în progresul civilizației: „Paginile ziarelor care apar rapid … reflectă faptele și preocupările diverselor popoare. …Ele sunt o oglindă dotată cu auz, văz și grai. Acesta este un fenomen uimitor și puternic. Totuși, este necesar ca cei care le scriu să fie curățați de îmboldirile pasiunilor și dorințelor rele și să fie înveșmântați în haina dreptății și a echității.”
Participanții au examinat aceste concepte în contextul diferitelor contexte sociale. Amanda Ripley, reporter de investigație pentru revista Atlantic, a explicat cum jurnalismul care evidențiază încercările comunităților de a depăși provocările poate „ajuta oamenii să înțeleagă, să vizualizeze și să își imagineze un alt mod de interacțiune.”
„Când oamenii simt că nu există speranță”, a continuat ea, „ei pot renunța sau pot deveni cinici. … Dacă se face un reportaj bun despre încercările de a rezolva niște probleme, oamenii sunt mult mai implicați decât în cazul jurnalismului concentrat pe probleme”, a spus ea referindu-se la acele forme de jurnalism care discută despre probleme fără a explora soluții.
„Soluția din poveste nu trebuie să fi funcționat”, a adăugat doamna Ripley. „Doar faptul că o comunitate încearcă să își rezolve propria problemă arată trecere la acțiune. Și asta implică oameni din toate stratele societății ”
Grija cu care oamenii sunt priviți și descriși în știri a fost explorată de Temily Tianmay, academician și jurnalist din Malaezia. Ea a susținut că evoluția mass-media constă în capacitatea jurnaliștilor și a agențiilor de știri de a promova demnitatea umană.
„Prisma demnității umane ne permite să construim unitatea în moduri noi”, a spus ea. „Dacă privim fiecare individ ca pe o ființă demnă și ca pe o sursă de înțelegere pătrunzătoare – atunci cum vom trata nu doar sursele de informație, dar și pe colegii jurnaliști care și-ar putea aborda munca într-un mod foarte diferit de al nostru?”
Rolul jurnaliștilor ca protagoniști în îmbunătățirea societății și gradul în care ei sunt încorporați și activi în comunitățile despre care raportează a fost, de asemenea, discutat în timpul întrunirii.
Nwandi Lawson, fost jurnalist la CNN, a declarat: „Trebuie să recunoaștem că [jurnaliștii] sunt actori sociali. Suntem o parte a societății noastre. Avem obligația de a căuta adevărul.”
Intitulată „Mass-media, povestea, oamenii și conducătorii lor”, discuția a fost organizată de BIC în lumina interesului crescând cu privire la modul de a stimula motivația pentru schimbări sociale semnificative – un domeniu de conversație care este, de asemenea, încurajat de Birourile Bahá’í de Afaceri Externe din diferite țări din întreaga lume.
Biroul Bahá’í pentru Afaceri Publice din Statele Unite a promovat discuții cu privire la modul în care mass-media poate ajuta o societate să transcendă polarizarea cauzată de problemele sociale. Birourile din India și Regatul Unit au stimulat conversațiile despre modul în care mass-media poate pune în lumină puterea religiei de a contribui la progresul social și, în același timp, despre cum poate raporta în mod constructiv despre modul în care religia însăși poate deveni mai eficientă în atingerea obiectivelor sale cele mai înalte. În Iordania, Biroul Bahá’í pentru Afaceri Externe a examinat rolul jurnaliștilor în promovarea justiției, iar în Australia, accentul a fost pus pe modul în care mass-media poate contribui la o mai mare coeziune socială.
Articol în engleză online aici.