Douglas Martin, 1929–2020
29 septembrie 2020Arta ceramica de pionierat care a urmarit sa uneasca Orientul cu Occidentul
15 octombrie 2020SANTA CRUZ, Bolivia – În ciuda provocărilor cu care se confruntă toate instituțiile de învățământ, Universitatea Nur din Bolivia se străduiește să facă față împrejurărilor actuale și să se adapteze cu rapiditate, bazându-se pe lecțiile învățate în primul val de COVID-19.
Această instituție de învățământ de inspirație bahá’í a constatat că există două aspecte esențiale pentru experiența de învățare în această perioadă. Primul aspect este acela că studenții trebuie implicați în activități, nu lăsați de unii singuri. Al doilea aspect ține de grija deosebită cu care trebuie identificate tehnologiile adecvate în aceste împrejurări.
„Toți membrii corpului profesoral sunt deosebit de atenți. De exemplu, încearcă să îi sune pe studenți ca să afle nevoile acestora și înregistrează fiecare curs online pentru cei care nu au reușit să se conecteze la sesiunile în direct,” declară William Shoaie, rectorul universității.
A fost constituit un comitet special care se ocupă de nevoile studenților, vorbește cu aceștia despre situația lor și îi ajută să găsească locuri de cazare atunci când este nevoie. Au fost puse la dispoziție și resurse profesionale pentru consultanță și consiliere medicală.
Utilizarea judicioasă a tehnologiei
Odată cu trecerea la studiul online, universitatea a început să aleagă cu mare atenție tehnologiile utilizate în operațiunile sale. Shoaie explică: „Suntem conștienți de faptul că introducerea oricărei tehnologii are anumite implicații pentru procese și relații deoarece fiecare tehnologie favorizează anumite tipuri de interacțiune și poate avea efecte de durată”.
În primul semestru, care a început în luna martie, unele cadre didactice au pus la dispoziția studenților cursuri înregistrate și au interacționat cu aceștia prin mesaje de grup. Deși, prin această abordare, cursurile erau accesibile ușor, s-a pierdut experiența colectivă de învățare în comun a studenților. Unii dintre ei se implicau mai puțin decât colegii care participau la cursuri ținute sub formă de discuții prin apel video în grup.
În viziunea Universității Nur, educația înseamnă mult mai mult decât transmiterea de informații și cunoștințe. „Mare parte din procesul de învățare se bazează pe interacțiunea între studenți și corpul profesoral, care oferă ceva ce nu poate fi oferit de simplul conținut al unui curs. Persoanele care studiază pe cont propriu pot învăța aceeași materie, însă, din punctul de vedere al competențelor, atitudinilor și calităților morale și spirituale de fond de care individul are nevoie pentru a contribui mai eficace în societate, sunt de preferat munca și studiul alături de o diversitate de indivizi.
„De aceea, un aspect important al adaptării noastre a fost să menținem cât mai multă interacțiune între corpul profesoral și studenți.”
O concepție lărgită despre educație
Shoaie explică faptul că, deși pandemia a creat numeroase dificultăți, universitatea vede noi posibilități pentru îmbunătățirea abordărilor educaționale. „Nu încercăm doar să reproducem vechile dinamici și modele,” arată rectorul, „ci suntem proactivi, perfecționând experiența educațională în feluri pe care nu ni le-am fi putut imagina înainte”.
„Întrucât studenții și cadrele didactice au avut deschidere spre a descoperi noi modalități de interacțiune prin utilizarea anumitor tehnologii, procesul de învățare nu se mai limitează la niște ore fixe sau la un loc fix. De exemplu, studenții folosesc mesageria de grup atunci când au întrebări; cadrele didactice sau alți studenți le răspund, oferindu-le materiale suplimentare. Mințile noastre erau structurate în jurul conceptului de întâlnire în persoană; însă acum, dinamica este mai organică. Rolul cadrului didactic este mai degrabă cel de facilitator decât cel de persoană care stă în fața clasei și transmite cunoștințe. Am fost nevoiți să regândim anumite lucruri pentru ca procesul de învățare să îi implice mai mult pe studenți și să le stimuleze spiritul de participare mai mult ca înainte.”
O viziune nouă în rândul studenților
O studentă pe nume Romina reflectă asupra tranziției suferite de modul în care se face educația, afirmând: „Deși această situație cu cursuri virtuale a fost dificilă, perseverența și atenția venite din partea universității ne-au încurajat să continuăm, mai ales că ni s-au pus la dispoziție și instrumentele necesare”.
O caracteristică unică în abordarea Universității Nur este aceea că promovează servirea societății ca element esențial în viața individului.
„Spiritul de servire pe care-l dezvoltăm la Universitatea Nur,” continuă Romina, „a făcut să nu rămânem pasivi în timpul acestei crize, ci să ne alăturăm prietenilor și altor persoane în demersuri menite a ușura suferința”.
Toate schimbările pe care Universitatea Nur le introduce în acest an îi permit nu doar să fie un loc care educă oamenii, ci și să continue să servească drept o colectivitate care acționează pentru îmbunătățirea condiției societății.
Sassan, student în ultimul an, explică: „Se simte că universitatea are un spirit nou anul acesta. Lucrul acesta se vede în conversațiile pe care le poartă prietenii și în hotărârea lor de a-și servi concetățenii cu un sentiment mai puternic al unui scop”.
„Pandemia a întărit identitatea studenților de la Universitatea Nur care învață, în cadrul procesului educațional, să fie atenți la nevoile societății și să se ajute unii pe alții în această perioadă dificilă.”
Fondată acum 38 de ani în Santa Cruz, Universitatea Nur s-a dezvoltat într-un centru de învățământ important din Bolivia. Universitatea oferă o gamă largă de programe în domeniul artelor și al științelor, punând accent pe dezvoltarea capacităților morale ca aspect important în toate disciplinele de studiu.